Bryt ihop lite.

Inget speciellt har hänt. Men det ”är mycket” nu. Jag vet att jag behöver mina chill-aftnar, utan dem hamnar jag där jag är nu. Utmattad, tokont i benen, ont i magen, tårarna bränner innanför ögonlocken utan att jag förstår varför (allmän ynklighet? tröttheten? att inte kunna pausa ordentligt på lång tid? att inte hinna med mej själv? att känna mej otillräcklig gentemot typ alla? vet ej riktigt. Kanske en kombo.). Livet är bra egentligen men jag hade kanske önskat att jag inte kände mej så utmattad här just nu… Puh.

Jobb, hästfoderinköp, hem å fixa middag (superdupergod lasagne) innan vi skulle iväg igen, hämta ut medicin åt vovven och sen:

Jag och Lo har varit hos en vän och planerat fjällvandring. Ok, Lo planerade inte så mycket utan gjorde mest kaos på olika sätt. Fint men mycket ansträngande att försöka sitta i ett möte med kiddot med. Ps. Lo ska inte med på fjällvandringen. Bara ca 5-6 personer och ca 10 hundar. Jay!

Nu har jag betalat räkningar och önskar mej i framtiden ett mycket välbetalt (och ROLIGT!) jobb. Jag har fan INGA fasta utgifter (eller ja räkningar som kommer per posten…) – ingen jävla teve eller plotter och gläfs som nallar på ekonomin, jag har min mobilräkning och Los barnomsorg som är de räkningar som kommer varje månad utöver det som hör boendet till då (el, elnät, sophämtning, internet). Sen tillkommer förstås sånt som rör djuren, verkning, foder och så som idag – Texas veterinärbesök.
Men det är ändå surt att vara en sån jävla SNÅLIS och ALDRIG unna mej nåt (jag har gått i trasiga converse hela vintern för att jag inte har råd med vinterskor) och ändå hela tiden känna att jag så lätt skulle tippa över ruinens brant vad gäller ekonomin. I min drömvärld skulle jag kunna sätta undan ett par tusen varje månad nu, för att rädda bufferten som känns så jäkla viktig med kids å djur, men det går ju inte!

Denna månad blir det mer utgifter i och med att jag måste köra iväg Funny till ny fodervärd (??) – hyra transport och bensinen på det. Men det ÄR klart värt det.

Ok, ut å nattfodra pållar å sen ska jag käka nå mer sockrigt (seriöst, jag å socker är ingen bra grej men vi har en massa äppelpaj å chokladkaka osv i kylen, vem skulle kunna motstå liksom?) å försöka kolla på Girls-avsnittet som jag försökte se tidigare ikväll i nån sorts desperat försök till egentid (av avsnittet att döma fick jag 8 min av dyrköpt egentid).

One thought on “Bryt ihop lite.

  1. Men du som är sjukgymnast, kan inte du extraknäcka med att behandla folk hemma!?
    Sedan jag gick massagekursen för tretton år sedan har det alldrig saknats jobb, och de flesta som har ont kommer glatt och står ut med gnälliga barn och hundhår bara för att få behandling!

    om du köper en begagnad bänk och kör några beh per vecka så har du snabbt de där extra tvåtusen att gömma undan! 😀

    Det finns överflöd med folk som har ont! och att vara enskild företagare är skitenkelt. Det blir så himla lite verifikat så man kan leja bort hela pappersbiten!

Kommentera

