Syk

Men huvva alltså!

När jag hämtade Lo på föris i fredags så var det ett annat kiddo där som alldeles precis blivit kokhet och börjat gnälla. Liksom alldeles tvärt fått feber.

På lördag hade Lo hög feber och verkade halvt borta. På kvällen var jag riktigt orolig men som sjukvårdsrådgivningen tyckte; det är skillnad på ett TRÖTT barn och ett SLÖTT barn.

Hon var lite febig på söndag förmiddag också men sen gick det över och hon var en riktig piggelin.

Själv insjuknade jag i söndags. Helt tvärt kände jag mej frossig och fick ont typ överallt. Har seriöst inte mått så kasst av en förkylning/influensa nånsin förut. Igårkväll låg jag i några timmar i sängen och pendlade mellan halvvaket tillstånd och sovandes, svettig, frusen, med sån värk i kroppen att jag inte ens kan beskriva det. Kunde inte röra på mej för det gjorde så förbenat ont i axlarna/höfterna/ryggen/låren/fötterna men om jag satt upp behövde jag röra på mej konstant för att stå ut.

Huvvaligen! Idag har jag varit lite bättre men hade återigen några timmar på eftermiddagen/kvällen då jag kände mej totalt lost.

Nu hoppas jag det går åt rätt håll. Lo har iaf varit piggelin idag, så hon får åka till förskolan imorrn. Jag får ångest över karensdag plus att jag ska iväg till Luleå för kurs om ett par veckor och missar 4 arbetspass då med, men så är livet.

Fick iaf nys om ett sommarjobb som jag hoppas på, igår. Vore nästan perfekt ifall jag fick det! Bortsett från vissa praktiska problem… Sökte det idag och fixade även en del annat grejs, med kurser och boende och så vidare, då jag kände mej hyfsat pigg på förmiddagen.

Ps. Ligger i soffan och ser på Mattias som sitter och skriver på nåt skolarbete. Fina person.

Kommentera

