influensadöden

Senaste dagarna är som en dimma för mej och tyvärr verkar det inte rikigt lätta än. Idag mår jag inte så illa iaf (vad är grejen med illamående/spykänslor/spya då en har influensa???) men huvudet känns som tung bomull och min värmereglering är helt åt fanders fortfarande, blir jag det minsta kall så fryser jag så jag skakar, blir jag det minsta varm så blir jag kokhet och börjar toksvettas. Näsan är totalt igentäppt så jag ”sov” sittandes inatt och lutar jag mej fram lite bultar det i hela huvet så jag antar bihålorna har sin lilla fest. Ingen ork heller, gick en sväng med hundarna, mycket kort sväng, men nu känner jag att det straffar sej,

Några dagar med sängliggande och feberyra går fort förbi och nu känner jag mej stressad för jag skulle behöva plugga lite och jobba med uppgifter i OMT-kursen, men som jag mår just nu blir det nog inget vettigt gjort. Blä.

Men igår var vi iaf på roadtrip till Luleå med Funny. Häftig liten häst, hon knallade på transporten helt utan att lukta på den eller fundera nåt. Åkte utan en svettdroppe. Känns eventuellt lite rörlig i bland men verkade framförallt vara då större bilar körde om henne och inget allvarligt alls liksom.

Sen försökte hon bryta sej ur sin nya hage ca 10 min efter att hon släpptes in i den, tråkigt beteende men kändes ändå ok eftersom det är därför jag inte kan ha kvar henne – det vet ju ägaren men det verkade som att den här personen som hon ska bo hos nu inte riktigt visste det.

Nå, där ska hon få uppgifter i livet så jag tror hon blir mer nöjd! Bra känsla.

Men hemresan var jag i nån sorts fross-dimma pga att jag blev så kall då jag lastade ur henne osv. Huvva.

Idag strålar solen och jag ska försöka äta och dricka ordentligt nu då jag inte mår illa hela tiden. (men supertråk att äta då jag inte känner NÅN smak övht!) Ska också försöka ”njuta” av sjuklighet genom att titta på serier och dylikt.

Kommentera

