På benen!

Nu är jag på benen igen! Iaf en del av tiden ;).

Det har varit feministfestival i helgen. Jag skulle ju ha jobbat men mådde så himla kasst i fredags så jag sjukanmälde mej. Men lite har jag orkat kolla in festivalen utöver sängliggande hemma, typ. Men tja…. Inte mycket.

Igår var Lo med mej dit och kikade på lite musik, pysslade i barnrummet och så. Helt plötsligt var det som om nån slog mej i skallen med en klubba. Tänkte att nu lyckas jag nog inte ta oss båda hem, jag orkar ju knappt ta mej upp ur den här sacco-säcken. Men hem kom vi, meddelade bara till Mattias att han fick ta in Lo och lägga henne och så lyckades jag ta en Ipren och sen ta mej till sängen och somnade sittandes. Det var inte nådigt. Den huvudvärken jag fick var inte att leka med, mest hur knäppt trött jag blev av den.

Igår och idag har jag snusat så mycket hästpäls, med besvikelse. Jag har inget luktsinne! Känner verkligen inga lukter överhuvudtaget. Till viss del är det en befrielse för jag är som mest störd över sånt, men nu har jag insett hur praktiskt det är tex vid matlagning (omöjligt utan lukt).
Men idag stod Lejonhjärta en lång stund och blåste varm luft i min näsa och det finns knappt nåt som är finare. Älskade, lurviga, fyrbenta hjärtevänner.

Smaksinnet är det inte mycket bekommet med heller. Tråkigt. Ikväll gjorde vi pizza som blev awesome. Kände en del smak, men bättre kan det bli.

Känner mej glad för nu har två fina personer som jag inte känner så väl på kort tid varit så positiva till att komma ut hit och hänga med mej. Alltså dom har tagit intiativet och det känns fint. Synd att det hela tiden kommer ”grejs” i vägen och är svårt att tajma sjukdomar och så vidare…

Jag hoppas att jag är piggelin imorrn och orkar fixa med skolarbete + några hästgrejer. Nu känner jag mej ju så mycket piggare än för bara några dagar sedan, har inte feberfrossa och är i dimman längre, men det innebär ju inte att jag är FRISK – jag är fortfarande helt igentäppt i näsan, producerar äckliga mängder snor och bihålorna gör ont som fan. Vid ansträngning blir jag spyfärdig, vet inte varför – allt slem i magsäcken? Lungorna är alldeles rossliga vid hosta osv. Jag måste VILA men har inte tid att vara sjuk mer!

Kommentera

