Önskemål

Sakta har på slutet formats en sorts realistisk idé om hur jag skulle vilja att livet var, som det inte är. Det handlar om hyfsat basala önskemål.

Bland annat skulle jag:

– Vilja kunna umgås med mitt barn på normal, vardaglig basis utan att nalla alltför mycket på hennes tid på förskola (av pedagogiska skäl). Detta förutsätter ett jobb som inte till merparten är på kvällstid och med 12-15 h-pass.
– Vilja orka jobba och träna med Lejonhjärta, gärna tillsammans med Lo, på vardaglig basis. Inte få dryga veckolånga uppehåll med mycket jämna mellanrum pga avsaknad av tid och ffa ork och kontinuitet.
– Gärna jobba med något jag TRIVS med. Som känns utmanande och utvecklande. Men också ett jobb jag kan lämna då jag går hem. När jag är ledig vill jag känna mej ledig!

Just nu känner jag att det är grymt svårt att rodda ihop familjeliv, utbildning och jobb. Och samtidigt försöka jobba med mitt eget välmående. Jag vill ju få mina praktiktimmar med hundmassagen, men det tar mycket tid och ork. Jag vill ju läsa den här kursen i OMT för hund, det är verkligen precis vad jag vill lära mej, men jag har verkligen inte tillräckligt med tid och ork att fixa allt – med tid för pluggande och förberedelser, speciellt inte med oförutsedda händelser till exempel sjukdom. Jag har heller egentligen inte alls RÅD att förlora flera arbetspass då jag som nästa vecka måste åka till Luleå med OMT-kursen. Det plus resandet och alla extrakostnader pga det (boende, det är dyrare med käk då en åker bort etc) stjäl så himla mycket på kassan.

Bah. Jag vill bara få ett jobb jag trivs med och liksom en stabil vardag som rullar på. Utan alltför mycket mankemang med oro och ångest inför saker jag uppenbarligen inte klarar av. Nu är jag inte tillräckligt förberedd för inneveckan i Luleå, jag ska ju bland annat hålla i en 1½ h peer learning-lektion ENSAM, som jag känner mej otroligt osäker på, men jag tänker att jag MÅSTE åka dit för det kommer ge så otroligt mycket spännande och rolig kunskap.

Imorrn borde jag sitta och plugga hela dagen men jag måste även lägga en hel massa timmar på förberedelser för att åka iväg, med inköp av hästfoder och spån, att spåna upp ligghallen samt sedan förbereda mat och så vidare till hästarna så det blir lätt för hästvakterna att sköta om dem. Det tar sin lilla tid (läs; flera timmar) och framförallt ORK då jag FORTFARANDE inte är särskilt frisk.
Utöver det där så ska ju Lo på danslektion och jag vill mysa massor med Lo inför att jag ska åka bort.
Ja, blä, då jag tänker på hur omöjligt det är så blir jag lite gråtfärdig. Jag vill kunna prioritera mitt eget mående men hur gör en det i den här cirkusen som är ens liv?

Jag har så nära till att välja bort kursen, eller förberedelserna inför den, men inser ju också att det inte är så bra – då jag vill få till en förändring i livet och det krävs vidareutbildning för att jag ska uppnå mina önskemål, sas. Och vem annan än JAG ska fixa det liksom?

Äsch, jag är nog bara ovanligt utmattad och trött för nu sitter jag här och gråter och tänker att det är för tufft, jag klarar inte av det här. Sängen kanske?

Kommentera

