Fina dagar och ork

Min ork börjar komma åter. Solen skiner och livet är egentligen toppen. Jag tror jag börjar anpassa mej till kass sömn, kommer isäng tidigare och har kanske inte lika höga förväntningar på min egen energi så att säga. Det är ok att vara slö, helt enkelt.

På onsdag åker jag flyg söderut i landet för att gå på jobbintervju. Det är sjukt spännande. Jag tror det är ett bra jobb och området är kul, nära huvudstaden men ändå utanför den värsta smeten.

Nu är det påsk – GLAD PÅSK förresten, och vi har promenerat långis i solen, jag har gosat med hästarna, Lo har letat påskägg mha en liten karta som Mattias tecknade ihop, jag har skulpterat en hel del, jag å Mattias har kollat på Game of Thrones tillsammans och jag och Lo har kollat på Mamma Mu, Ponnyakuten och Grodan och hans vänner (svt play!) tillsammans, vi har blivit bjudna på middag på Taj Mahal av mina föräldrar och igår gjorde vi sushi. Wow så gott det blev. Bra initiativ av sambo.

Nu är det lugnt i huset då Lo sover och Mattias sover på nedervåningen. Jag känner mej för en gångs skull inte helt död. Nästan så att jag har lite inspiration spirandes under skinnet. Till att skulptera å måla.

Helst skulle jag vilja ut i solen med pållarna, men underlaget är hemskt. Isigt överallt. Skoterspåren bär inte för dem. Så de får stå i hagen och sola hela dagarna. De gillar att stå på den soligaste platsen i hagen hela dagen och blunda. Både Trollfuxa och Lejonhjärta, de är lika på det sättet.

Solen gör sitt för att få bort isen men det är fortfarande kallt om nätterna så vi blir nog inte av med den ännu i första taget. Det är lite jobbigt då jag faktiskt har inspiration till att köra igång Hjärtat, men jag får ge mej till tåls.

Ikväll blir det nog köpepizza till påskmiddag, om vi hittar nån pizzeria som har öppet. Och i övrigt är kvällen oplanerad. Skönt, eller så börjar det kännas långtråkigt – good sign tycker jag. Energin är på G åter!!!

Kommentera

