Håll

Ja, jädrar vilket håll ungen har. Hon sov sina 3,5 h, var torr, käkade middag, kollade på Kikis Expressbud (Ghibli <3) i 1 h och gick sen på pottan och kissade en flod innan hon skulle bada. Vet inte hur hälsosamt det är att hålla sej en halv dag sådär men jag har märkt förut att det kissas sällan men mycket i blöjan.

Tvätta håret går iaf riktigt bra nuförtiden! 😀 Hemligheten? Hon gör det själv ;). Schamponerar själv, sköljer själv. Lite hjälp kan ju behövas men i stort sett så styr hon alltihop själv och då är det bara skoj och kul, bara hon slipper schampoo i ögonen.

Och så vill jag erkänna att jag för första gången som jag minns, medvetet MUTAT henne, ikväll. Håret var ju blött då hon skulle käka kvällsfika och det skulle ha blivit en enda tjorv om hon skulle gått isäng med det så fuktigt. Men jag har nån teori om att ifall det flätas över natten så skulle det inte bli lika tovigt. Förra gången tyckte hon det gjorde för ont då jag skulle fläta, så nu fick jag inte ALLS fläta.

Men jag mutade henne med en russinask och först tyckte hon blankt NEJ (alltså jag fattar inte ens hur folk lyckas med att manipulera sina ungar hela tiden, Lo genomskådar det ju omedelbart – good for her) men när hon tänkte efter – hon gillar russin väldigt mycket – så gick gick hon med på det. Fläta mot russinask. Bra deal tyckte jag, OCH hon ;).

Och så flätade jag ack så försiktigt, för att få det tajt och ”hårt” utan att det skulle slita i hårbotten. Hon är rätt håröm men det gick rätt bra.

Spännande att se hur tjorvigt det är imorgonbitti 😉

En reaktion på ”Håll

Kommentera

