Öronbekymmer

Alltså jag sover alltid med öronproppar. Såna i silikon. Så har det vart sen Lo föddes. Jag är superlättstörd i sömnen och sover oroligt och konstigt utan öronpropparna.

Jag har kort och gott blivit beroende av dem. Skitdåligt!

Har senaste tiden märkt att jag får lite ont i huvudet av ”trycket” som blir av öronpropp + att jag sover på den sidan.

Ibland försöker jag göra propparna så små som möjligt för att liksom stänga ute ljud men ändå inte få det där jobbiga trycket i örat.

Men inatt vaknade jag av att öronproppen åkt in i örat. En pytteliten öronpropp. Men huvva så obehagligt. Försökte operera ut mha en pincett och tops och till slut ramlade iaf större delen ut. Men jag känner nu att det är kvar lite därinne. Försökt med tops men nä. Det gör verkligen ont inne i örongången.

Huvva :-(.

Skulle verkligen gärna vilja slippa öronpropparna men just nu har jag fyra huvudfiender: Mattias andning, Texas omtrampningar mitt i natten, Minnas smaskande och slickande och så flugorna som vaknar till liv i fönstret vid 5-tiden.

Mattias kan jag ogärna få tyst på ;). Texas borde inte sova i sovrummet då han stör men det är svårt vissa kvällar då han är en sån mysig pärla och så gärna vill sova med oss. Minna går inte stänga ut för hon blir supergnällig och övergiven, och smaskandet vet jag inte vad det handlar om. Flugorna brukar jag putta ut på natten men ibland verkar det dyka upp nån ny.

En gång i tiden sov jag som en stock hela natten, men åh.

Imorse märkte jag dock att min kropp sa JA TACK till sommartid. Den har ju hållit på ett bra tag nu med orolig sömn från ca 5 då solen börjar gå upp. Och nu kändes det som om klockan synkade med kroppen, liiite mer iaf. Fint!

En reaktion på ”Öronbekymmer

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv sover jag jämt med både öronproppar och ögonbindel. Det är så skönt att plugga in propparna djupt i öronen när man går och lägger sig och verkligen höra hur de stänger ute alla störande ljud. Jag sover så mycket bättre och djupare när det här helt tyst och mörkt. Öronproppar och ögonbindel fungerar som sömnmedel för mig. När jag har tagit på mig både och somnar jag direkt. Kan verkligen rekommendera alla att testa. Ibland får jag dock lite ont av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar?

Kommentera

