Vackraste

Började sent på jobbet idag. Var ute i solen med hästarna en stund. Väldigt rörd av att sitta i solen med Trollfuxa. Så mycket kontakt. Hon är en vacker själ.

Men nu känner jag en jobbig krypande känsla av ångest/svårt att andas/magbuller/magont. Jag är så kass på å hantera död. Det har varit mycket sånt senaste dagarna för mej, det har krupit in under skinnet. Vänner som förlorar vänner, masserat hundar som förlorat vänner (ja, hundar tar hårt på sånt), vänner som förlorar sina föräldrar. Massage har en tendens att intensifiera inlevelse/medkänsla/empati? I dunno. Å så mitt i allt Trollfuxa-tankar.

Vill.inte.

Nu iväg till jobbet.

 

Redigerat: Fan å. Insåg just att det smäller högt inte långt härifrån (skjutbanan?) och att Texas ligger bredvid mej och skakar. Han gör det ibland bara när han ligger och sover så jag har inte reagerat på att nåt är fel, men nu då han märker att jag ska gå verkar han väldigt orolig. Men jag skulle lämna honom ensam eftersom Mattias spelar wow hos nån kompis, nu känns det inte aktuellt. Fan.

Kommentera

