Kurspepp

OM jag hade tiden. OM jag hade råd. OM Texas vore liiiite mer intresserad av nosarbete. Så skulle den här kursen i specialsök vara himla kul. Tänk att få hjälp med kantarell-letandet? Istället för som det brukar vara: att vovvarna springer sönder svamparna då en är ute och plockar och de leker/rusar/busar rätt genom svampparadisen ;).

Fler kurser som jag tycker låter toppen:
Klicker konkret hos HUNDraelvan.Lugnande signaler och ordlös kommunikation.
Longering!

Enligt ryktet ska där också gå en Tricks-kurs vid HUNDraelvan.
Finns en hel del böcker på sidan som jag blir sugen på, aprilerbjudande på ”Ut och lek!” bland annat!

Men i övrigt ser jag framemot att spårträffarna ska komma igång vid Björkstugan genom Björkstadens Hundklubb, att jag kanske tar mej till några Rallylydnadsträningar i Nordmaling på torsdagskvällar, lite olika föreläsningar om diverse skojsigheter och så mer promenader med fina Walkie Talkie-gruppen. Och så kanske lite nya bekantskaper på promenad-fronten, just nu känner jag mej mest pepp på att Texas ska få träffa andra vinthundar så han får sträcka ut ordentligt.

Pepp pepp!

Kommentera

