:D

Bra dag!

Jag och Lo var på dans på förmiddagen. Nu är det uppvisning nästa gång. Vi har snackat mycket om den så hon är sjukt pepp, även fast hon nog inte riktigt vet vad det innebär? 😀

Lo ville inte ha nån blöja på sej, så vi åkte dit utan blöja. Mitt i en av låtarna blev hon kissnödig, så vi sprang till toan, men hon var nog lite pepp på att komma tillbaka till dansen så hon kissade bara liiite -nåväl, tänkte jag, hon måste ju få lära känna sin kropp själv. Så typ en låt senare behövde hon springa på toan igen. Hehe :D.

Jag är VÄLDIGT glad att hon själv bestämde att hon skulle vara blöjfri idag. 🙂

Sedan hämtade Mattias upp Lo och åkte till sina föräldrar där de käkade lunch, medan jag och Texas mötte upp en bekanting med dens whippet. Min tanke var att Texas skulle få rasa av sej. Men han var lite seg. Jag blir orolig, men han ser ju fräsch ut bortsett från att han bara rusar korta bitar och är lite gubbig mot den andra whippeten.

Nu är han iaf utslagen i sängen här. Skönt med promenad även fast det inte blev så mycket spring som jag väntade mej.Vi promenerade mitt ute på öppna ängar hela vägen så nu har jag lite färg i ansiktet.

Har jag sagt att jag älskar solen?

Sen hämtade jag Lo hos Mattias föräldrar innan han åkte iväg för att byta däck på sin bil, och jag och Lo åkte hem och fixade lite i köket. Lite städ och så fixade jag långkoket. Det luktar MAGISKT här i huset nu! Sojastrimlor som långkokas i en vätska med bl a chipotlepasta, lime & apelsinjuice, chili, vitlök och cola. När Lo kommit isäng gjorde jag även en röra på svarta bönor med bl a liquid smoke, chipotlepasta, citronjuice, tahini, vitlök å annat götta. Också guacamole. När Lo vaknar blir det tortillas!

Också ska jag städa huset… Men än så länge är huset tyst och stilla, med kvällsljuset magiskt in genom fönstren. Det blir mer fart senare. Också hoppas jag på lite tid med lilla Hjärtehästen. Han får kanske klafsa lite i snö på ridbanan? Vi får se hur underlaget är där, egentligen.

Ps. Ska försöka lägga in ett inlägg med bilder från gårddagen, från mobilen.

Kommentera

