Åh nej!

Det går inget vidare för mej med bilderna från mobilen ;).
Men telefonsupporten Mattias ska hjälpa mej sen nån gång. Tills vidare blir inläggen fortsatt lite torra och tråkiga. Och tills vidare går det ju att kika på bilder på instagram där jag är evisrowan.

Men mitt Åh nej! rör egentligen en annan grej. Har ju sökt en hel massa jobb. Är kanske lite bitter sådär och vet av erfarenhet att de flesta jobb hör jag inte ens av, ens med ett ”Vi har tillsatt tjänsten med annan sökande”-mail än mindre med nåt samtal om intervju.

För ett tag sen skickade jag iväg flera ansökningar till lite olika jobb bl a i Sollefteå, Borlänge, Östersund och även Hedemora. Jag är inte så peppad på att flytta, speciellt inte för vikariat, men vid en tidpunkt här i vår så kände jag att desperate measures krävdes; jag vill ju få jobba som sjukgymnast!

Kasst för Lo att behöva flytta, eventuellt för en kort period bara, men tja, vad gör en?

Idag var jag på ”intervju” för ett sommarjobb. Kändes ok, ska på inskolning dagen efter mitt nuvarande jobb tar slut ;). Vid inskolningen ska jag prova på vaken natt. Vi får väl se. Hon som chefade var helt inne på att det inte är alla som klarar av det, så därför bra med inskolning ett par nätter för att ”känna efter”.

Sen åkte jag på Coop. Å där ringde ett 0225-nummer. Hum?
Hedemora-jobbet hörde av sej och ville kalla till intervju!
Det var svårt att prata just då eftersom det pratades i högtalarna på Coop, men hon skulle maila mej med tid och plats och så.

Nu är mitt problem, vad tusan var det jobbet för nåt? Hittar inte annonsen och i mina anteckningar har jag bara skrivit ”Sjukgymnast Hedemora”. Ih. Måste kanske ringa upp och höra mej för lite mer. Jag hade helt räknat bort det jobbet eftersom det var så länge sedan jag sökte, och jag har inte fått nåt svar från något av de andra jobben jag sökte i samma veva.

Men, kanske är det en tills vidare-tjänst? Kanske på nåt kul jobb? Och kanske kommer de gilla mej och anställa mej? Nu när jag inte har nåt facit går det ju alltid hoppas.

Och vill jag (/vi?) bo i Hedemora?  (jag älskar Dalarna! Men Hedemora har ju både sina vackra och fula sidor)

Nå! Nu väntar jag spänt på mailet. Under tiden ska jag nog göra en eniro på telefonnumret så kanske jag kan få reda på mer via google.

Kommentera

