Puh!

Har åkt massa tåg senaste dagarna, vandrat runt med tung ryggsäck i daligt Dalarna och varit på arbetsintervju. Den kändes väldigt bra.

Läst en del och sett massa filmer på tågresorna också. Från Under det rosa täcket till Bye, Bye Blondie till  Extremely Loud, Incredibly Close till The lady till Lock, stock and two smoking barrells. Också serietidning Hetero i Hägersten som tog slut så fort som en kan förvänta sej av en serietidning.

Men fy vad min kropp mått kasst av stillasittande. Får småvärk överallt. Det är ju så knäppt. Nackvärk, benkryp, svullna anklar och så en allmän-skum känsla. Den sitter i fortfarande och störde nattsömnen inatt.

Och så blir jag lite ”bakis” av resandet, det är svårt att slappna av då en åker så mycket, på nya platser etc, så jag blir supertrött i huvudet. Såg framemot en morgon med Lo men kände mej som en usel morsa då jag lämnade henne på föris då vi bråkat i bilen över ett mjukisdjur som ramlat ner och jag inte orkade stanna och ta upp det, men Lo gnällgrät hela vägen till förskolan. Jag kände mej otroligt irritabel och less. Hemskt :-(.

Sen kändes det jobbigt på förskolan, det blir så tydligt att jag är borta mycket ur hennes liv, det är nästan alltid Mattias som lämnar henne pga mina olika äventyr hit å dit plus mycket långpass på jobbet, och jag saknar det -gillar pedagogerna och det känns som om jag inte har ”nån koll” på vad som händer. Väldigt, väldigt jobbigt faktiskt. Drömmen är verkligen ett jobb med vettiga arbetstider.

När jag inte hade barn var det ju bara najs att jobba kvällar och nätter men nu känns det verkligen som att det är en förutsättning med ”vanliga” arbetstider för att livet ska kännas tillfredsställande. Jag vill ju få TID med kiddot!

 

Nå; håll tummarna för jobbet!!! 😀

 

Kommentera

