Helgliv!

Långhelgen har bl a bjudit på: 2 h-yoga på fredagskväll med en vän som läser till yogalärare. Blev ridpepp, som jag alltid blir av yoga. Behöver ridningen för min egen kropps skull! Men tills vidare kanske yoga är en bra kompromiss? Ridkurs med en intressant, för mej ny ”träningsmetod” som kanske gjorde mej lite förvirrad, men som också gjorde mej ridpepp. Det var också en fantastisk dag ihop med Lo som älskade att vara på stället kursen var på. Massa djur, flera lekkompisar i lagom ålder, massa skojsiga leksaker bla studsmatta (läskig först, kul sen). Dessutom fick hon massa beröm av de andra kursdeltagarna och jag kände mej larvig som gottade mej på hemvägen; det är så lätt att bli hemmablind och inte förstå/se de bra grejerna -att hon har superlätt att  aktivera sej själv (hon stod tex ca 45 min och sorterade stenar vid första lektionen, då hon inte vågade gå iväg till de andra barnen ännu. Väldigt innovativ stensortering typisk henne, med stora stenar och små stenar i små torn och ”komplex”.), att hon är allmänt nöjd och tapper – när hon blir trött så kommer hon mest å vill klättra upp i vagnen med napp och Pippi (dockan) osv. Ibland tänker jag att det är en effekt av att ha haft en ensamstående morsa, men oftast tänker jag nog att Lo är sån av födsel och ohejdad vana.

Mer helgen bjudit på: Kulturnatta. Inte så mycket att säga om det. Liten tur med grannbarn på mina hästar i skogen. Hjärtat var en PÄRLA! Jag tror han gillade att ha mej på backen. Såg supernöjd ut och på hemvägen kunde jag och E med gemensamma förmågor få till träning av skritt på lång tygel. Wieho. Han travade även lite och såg supernöjd och fin ut då med. Trollfuxa var sjyst och snäll med den andra flickan. Och ändå mer helgen bjudit på: hjälpte till på Folkkök, andra passet denna gången (hjälpt till första passet ett par gånger förut). Fint att få göra nåt braigt för Folkkök, det krävs ju folk som ställer upp och hjälper till. Fick med mej en hel del mat och diverse-grejer hem eftersom det hade köpts in lite för mycket av olika grejer. Känns gött, då mathållningen i huset senaste tiden präglats av innovativa idéer, pga sinande kassa.

Sen kom jag hem och har försökt hantera mina myrkrypande ben, men det har gått sådär. Undrar nu vad det är som gör det, vätskebrist? Järnbrist? B12-brist? Folsyrabrist? Har ju ätit tillskott av de tre senaste ett långt tag nu och har svårt att tro att jag verkligen har brist av det. Allt sånt såg ju bra ut under graviditeten liksom… Men druckit för lite har jag definitivt + i kombination med tokvärme igår (svettats mycket) + Folkkök idag (svettats mycket samt stått upp samt lite stresskänsla i kroppen, i kombination) och kanske även lite PMS på det = myrkrypningar.

Har effektivt skjutit alla tankar på eventuella jobb, jobbavslag, jobbsök etc åt sidan hela helgen men blev nu lite upptagen i det trots allt då jag tagit det lugnt ikväll. Hoppas på nån sorts besked imorgon? Imorgon ska jag även prova jobba vaken natt för första gången. Blir det en hiss eller en diss? Återstår att se. Det känns lockande med ett heltidsnatts-jobb i ett halvår för att få lite ordning på ekonomin. Men det är väl inte värt om det blir på bekostnad av den psykiska hälsan (/sömnproblem resten av livet?).

Kommentera

