Intervjuproffs

Nu när jag varit på ett par arbetsintervjuer känner jag att jag lärt mej mycket om arbetsintervjuandets konst. Det är bra! Idag ska jag på intervju för ett två-månaders sommarjobb som sjukgymnast här i Umeå. På torsdag ska jag på en intervju för ett jobb som personlig assistent, en tillsvidaretjänst. Bra!

Morsdag var en fin dag, om än trött. Förkylning som ligger och irriterar. Mattias föräldrar ordnade med utflykt till en campingplats vid Botsmark, med deras husbuss. Lo sa ”Toooor puh!” och sträckte ut sina armar, flera gånger. Häftigt att åka stoooor buss. 😉 Lo plaskade runt i Sävarån, ojojoj så glad hon blir av vattenlekar.

Vi fick lite regn imorse. Lite drygt, nu växer väl gräsmattan ifrån oss totalt. Den mååååste klippas! Jag som hade tänkt låta Trollfuxa beta på den lite, har inte ens hunnit få upp nåt staket. Och nu är den för lång för att hon ska kunna hålla efter. Men fint att se att de blommor jag planterat vid dörren samt morötterna i pallkragen börjat komma. Ska plantera lite mer också men inväntar tillfälle (tid) att köpa frön och plantor. Och nån dag till veckan eller nästa så ska jag och Lo faktiskt gräva ett litet land härute, är planen. Helst ska det väl grävas på hösten men vi kan väl lika gärna börja så smått nu, och se om det händer nåt. Blir bara nåt litet, men kul med NÅT.

Nu intervju & dogparkour! Hejsvejs!

Kommentera

