Vilka dagar!

Det är sån sjuk värme här nu. Svårt att tänka sej att det fortfarande är MAJ. Känns mer som slutet på juli. Och jag är så lycklig att det är just nu som jag är arbetslös och ledig.

Samtidigt har jag blivit stressad över annat, bl a funkar det inget vidare att Trollfuxa är ”ensam”, hon blir lite nipprig. Men idag beslutade jag mej för att de får vara kvar i vinterhagen tills vidare, då kan de ha rätt mycket kontakt ”över staketet”, och så hoppas jag på att nån som behöver bete dyker upp.

Lekte med Lejonhjärta på ridbanan igår och det går från klarhet till klarhet med respons och signalsättande och så vidare. Det är grymt skoj. Och han är ju så ärtig och fin nu. Jag bör våga sätta honom i vagn snart….

Idag har jag doppat mej för första gången, det var superhärligt. Jag skulle vilja bo närmre en sjö så jag kunde simma mer i naturen. Gillar verkligen att simma i sjöar! Texas har också simmat en hel del idag och det känns så gött då han får göra nåt han verkligen gillar som också är skonsam å bra träning (han simmar med väldigt bra teknik, för å vara en vinthund med djup å smal bröstkorg iaf).

Dessutom vågade han faktiskt gå en del av trappan upp i trädkojan, jag kunde hålla i honom i hans nya fräsiga sele och det kändes väldigt säkert, så gick han den lite konstiga trappen upp. Modig och smidig vovve.

Har jobbat ganska flitigt med balansövningar och så senaste dagarna även lite cykelturer med honom för att sas bygga upp honom lite och det känns som det ger utdelning. Dessutom får han ju sitt svindyra J/D-foder å det tror jag gör gott för smidighet och leder. Just nu i skrivande stund busar han och Minna på golvet här ;).

Själv var jag för höjdrädd för att våga ta mej runt i lyx-trädkojan. Men jag tog mej UPP iaf, även fast det tog tid! Nästa gång kanske jag vågar knalla över ”broarna”….

Nu ska jag nog gå ner och kolla om vi ska kicka igång grillen nån gång idag! Invigning av den dumpstrade grillen. Det blir tzay å kanske några grönsaker vi grillar. Wieho!

Ps. Jag gjorde rabarberlemonad med ingefära å lime igår som vi druckit idag. Det blev gott! Rabarbern växer helt SJUKT BRA nu, av värmen.

Kommentera

