Wow!

Jag har typ aldrig grillat med kol förut (bara ved!!!) men tyckte att det gick riktigt bra, och SHIT SÅ GOTT! Vi hade bara marinerade färska champinjoner, 3 körsbärstomater (Lo hann äta upp resten 😉 ) samt tzay som vi marinerat i sån färdig Santa Maria-marinad ”For chicken” (den är vegansk) å så åt vi till ris, och två såna färdiga kalla såser, typ BBQ Hickory å en med curry å äpple, kommer inte ihåg märke å namn. Nå, jag var trött och ville ha ”lätta” smaker (jo, det hänger ihop, trötthet = konservativ…) så jag hoppade över såserna men Mattias och Lo gillade båda såserna.
Ja å så vitlöksklyftor. Men nästa gång jag grillar vitlöksklyftor så tänker jag marinera dom med, det blev god smak men torrt. Och så mycket mer tomater. Färska champinjoner och körsbärstomater är ju överlägset bäst på grillen! Förutom tzay då. Lyx. Saknade en god, fräsch sallad till (med melon!) men det var ändå väldigt bra, och oväntat snabb middag.

Efter att ha pratat med Mattias om att jag ville röra på Hjärtat men inte visste hur, och han började bubbla idéer om sopkvastar och pallar, så fick faktiskt Lejonhjärta hoppa lite.  Vattendunkar och lite samlade4Jag tyckte det var lite svårt, han var inte överdrivet peppad men blev mer pepp efter en stund av positiv förstärkning.  Men ingen frishejping där inte ;). Han var ute på äventyr för ett par dagar sedan och jag har varit nervös över att han ska få fång igen men det kändes lugnt då han såg så fräsch ut igårkväll, det kan ju ta ett par dagar innan reaktionen kommer. Det känns gött att det finns ”marginaler” nuförtiden, men han ska definitivt inte ta sej ur hagen nåt mer!!!

Idag jobbar jag, det känns bra. Gillar det här jobbet som ”en helg i månaden”-jobb.

Kommentera

