inskolning!

Går inskolning på mitt första sjukgymnastjobb och trivs super! Jag tror det kommer bli grymt fint att jobba där i sommar.

Mitt vänstra knä är inflammerat (nå, svullet å ömt) av kombinationen instabilitet (slarv med träning!) och att jag byggt och fixat med hage åt mini-hästen. Maxflex, vridningar och ”trött-stress” i kombination. Jag tycker det känns som om det är yttre menisken som är irriterad, men vet inte riktigt.

Men pållen har hållit sej inne sedan sista tråd-dragningen, ca 10 cm ovanför mark. 🙂 Bra!

Annars är dagsläget: Jag å Mattias har typ bestämt att vi flyttar isär. Dels är jag kass på att bo med andra typ, och dels vill han inte bo på landet. Det är en sorg i sej, men livet måste ju funka för alla. Vi ser hur vi löser saker å ting.

Lo är supermammig, antagligen pga ovanstående. Dessutom hade vi utvecklingssamtal idag och pratade med pedagogen om hennes tal, vilket ger mej en jobbig oro, och så tyckte pedagogen också att hon skelar- något de inte lagt märke till förut. Nå, jag VET ju att hon skelat sen hon var pluttig, men har tänkt att det nog växer bort – men efter snabb googling så får vi nog ringa BVC. Det är så himla lite hon skelar, jag kan inte ens se vilket öga det är, men visst finns det där.

Allt i kombination ger massa funderingar på livssituation och jag längtar väldigt mycket till trygghet och stabilitet.

Kommentera

