Träning!

Jag har mer och mer egenträningspepp. Jobbigt då tid, ork osv inte räcker till dock. Men i förrgår gjorde jag och Mattias en liten genomkörare tillsammans, med solhälsning och en karate-övning som jag inte vet vad den heter men som var riktigt krävande för benen (och koordinationen 😉 ) och så avslutningsvis enbensböj. Värsta genomköraren faktiskt, jag känner av både mina serratus och mina glutéer (armhävning i solhälsningarna = serratus och enbensböjen/karateövningen = glutéerna). Kanske tragiskt men det är övningar som går att göra grymt jobbiga. Har gjort lite enbensböj lite nu och då senaste veckan, och det är peppigt hur fort knäkontrollen kommer åter, medvetenheten när jag går nerför trappor etc är en helt annan nu -helt plötsligt inser jag hur jag ”våldar min kropp” då jag inte kontrollerar knärörelserna, men också hur naturligt det blir bara jag påminner kroppen om dess styrka. Wiie.

Kommentera

