En halvtidsmåndag

Vilken måndagskänsla igår.

Hade sovit på tok för lite. Började dagen med koffein. Jag är ju nästan lite rädd för koffein pga effekten men inser ju att ibland är effekten bra; höll mej klar och redig i huvet hela jobbdagen. Koffein = bättre hjärnfunktion?

Men ändå bra dag på jobbet. Händelserik och jag fick utnyttja mina sjukgymnast-kunskaper. Så himla gött. Sjukgymnastjobb FTW.

Sen hem, hämta Lo som var peppig och glad, åka till Elin och hälsa på en stund. Så himla fint att få träffa finvänner. Lo blev också väldigt glad.

Åt på stan med gulle-Lo. Åkte sedan hem, landade i sängen en stund å kikade på Nineties, eller okej, jag somnade, Lo kikade och lekte lite. Sen kvällsfika åt kiddot och säng-gång för henne.

Satt i flera timmar med modeller, lyssnade på Sommar och Vinter i P1 med Hanna Hellqvist och med Anja Pärson (jaja, jag vet, jag är SIST SIST SIST på bollen) och Tankesmedjan. Målade lite, skulpterade lite och var ganska missnöjd med resultatet. Men nöjd att jag gjorde det.

Tränade med Texas lite. Försöker klicka att han ska plocka upp grejer. Han kan det egentligen redan men han kan ju redan ALLT ;). Jag vill också få lära mej att lära honom, sas. Men det går sådär. Sjukt säker på signaler = väntar på signaler. Eller så är han bara väldigt icke-operant. Till slut sänkte jag kriterierna massor och tok-klickade för nos mot grejen. Då blev det lättare. Annars hamnar vi i dödlägen då han står och tittarp å mej intensivt och inget händer. Förhoppningen är att han faktiskt ska ”prova sej fram” med nåt beteende. Men ja, ganska kasst träningstillfälle faktiskt.

Sen ut och tog med Hjärtat till ridbanan. Han hade varit ute från sin hage igen under dagen. Tyckte att han rörde sej lite tassigt på ridbanan, blev rädd (fång?) men märkte inget annat fångigt på honom, så jag tänkte istället att om vi tjoar och flöjtar väldigt mycket så kanske han använder upp lite av sockret i blodet…. Men det är grymt svårt med ”ridbanan” nu eftersom den är full i gräs, och han vill ju helst äta ;). Men lite skruttibangbang blev det. Vi övade även vid skaklarna en massa och nu tyckte jag det gick SJUKT BRA. Han är liiite ”spooky” med sitt vänster bak och skaklarna första gången vi går in ”från höger”, men det märks inget sen. Viktig att komma ihåg dock. Nu börjar vi öva på att flytta sej från mej, och att stå stilla i skaklarna trots att jag rör mej omkring. Nästa steg blir att jag försöker gå runt honom mer och greja med skaklarna. Som han känns nu är det nog inte omöjligt att prova sätta för vagnen snart, så kanske dags att beställa brösta och snabbkopplingar ändå? 🙂 Han ska dock tömköras mycket mer innan vi ger oss ut med vagnen. Det är lite för mycket skruttibangbang-beteende för att kännas helt tryggt….

Överlag en dag som kändes lite ”sådär” med allt, sådär målning, sådär träning med Texas, sådär träning med Lejonhjärta, kul på jobbet, men jag hann med allt jag vill på en dag. Lite jobb, lite häng med vän, lite häng med Lo, målning/skulpterande, Texas-träning, Lejonhjärta-träning. Enda som saknades var Trollfuxa-ridning…

Kommentera

