Tung till sinnes

Ikväll är det lite tungt. Men det har varit fint väder. Och ledigdag.

Dock är mina ögon så ofantligt grusiga hela tiden. Inser ju att jag reagerat på detta ända sedan förra sommaren, att jag i perioder har så otroligt torra (?) ögon, det är en jäkl irritation i dem och de är känsliga för torr luft, solsken, drag, rök etc. Varit på besök hemma och suttit nära grillrök rätt mycket plus solsken och torr luft etc och nu får jag betala för det. Ögonen gör ont. ONT.

Med detta följer en hemsk trötthet.Vill inget hellre än sova.

Gårddagens migränanfall gjorde det inte bättre, med påföljande skriknattning av kiddot som är i nån sk ”trots”-ålder. Ja, fysiska måendet är sådär.

Men tyngden till sinnes handlar egentligen inte om den fysiska statusen.

Fint dock med ridtur i kvällssolen med tanten ikväll. I skogen. Barbacka. Jag känner mej trygg på henne. Och känner mej aldrig så hel som på hästryggen. Det är nog en ynnest att ha en sån plats, där en kan hämta kraft, glädje, närvaro, närhet, trygghet.

P1050997 P1050982 P1050842

Kommentera

