Lite semester

Idag har jag lite semester. Lo har sovit hos ”Ij-Co” (Elin och Conny) och jag har tagit semester på morgonsidan. 10.30 tog jag upp datorn. Och NU kom Minna och stirrar mej i ansiktet uppfordrande. Det är bara jag å vovvarna i huset så jag har sovit utan öronproppar. DET NI!

Sen sist har livet varit som vanligt, rätt fullt upp. Bilstädning, arbetsintervju, mer röjning av grejer, jobb, parkhäng, Ranchen-häng, dumpstring och så igår: minikalas hos fina Á med flera olika (veganska) tårtor och bakverk, wow. Så lyxigt.

Idag har jag: lagt kikärtor i blöt över natten så det blir hummusfix. Måste göra nåt av laddningen jordgubbar som mina föräldrar lämnade till mej häromdagen, vet ej vad ännu – går på känn. Sylt kanske? Eller paj? Eller saft?

Också tänker jag ta vovvarna på en promenad runt hästarnas beteshagar för att få en visuell idé om vad som ska fixas (tänker inte fixa nåt idag 😉 ) samt plocka blåbär.

SEN åker jag till stan å hämtar kiddot! Och köper hammare. Alla hammare i det här huset får ben och går iväg och gömmer sej. Längtar lite efter kiddot men vill erkänna att det varit en magisk känsla att sova ensam i huset, inga störningsmoment och vaknar med nån sorts insikt om hur vackert det är i rummet och hur skönt det kan vara med kravlösa söndagar. När kiddot är hemma upplever jag att jag blir ”krävd” hela tiden. Skönt med semester från det :).

Lämna en kommentar