Långledighet

Jag har en lite oplanerad långledighet. Jag, Lo och Mattias skulle åka med Mattias familj till fjällen, i deras husbuss. Skoj äventyr. Men så tog det ju slut mellan mej å Mattias och det kändes mindre pepp av den anledningen men ffa så kunde jag inte fixa nån som kunde ta hand om Hjärtat (som behöver foder åtminstone morgon och kväll, helst 3 ggr/dag). Så jag stannade hemma. Men hade lagt schema denna vecka för att vara långledig..

Igår åkte dock Mattias, Lo och Minna iväg. Jag blev kvar här med katterna och Texas. Konstigt och skönt.

Åkte till mor och far igår och plockade massa hjortron, lite Karl-Johan-svamp och kråkbär.

På schemat idag står skön, kravlös, ledig dag! Jag är lite rastlös/orolig i kroppen men tror det kommer ge med sej då jag landar i att dagen faktiskt ÄR kravlös. Wiiie.

Först å främst ska jag in till stan å hämta ett par sadlar jag ska låna, samt köpa sadelgjord, kattfoder och eventuellt lite ”lyxfoder” åt mej själv (typ juice 😉 ). Eller först kanske jag slänger mej i duschen, faktiskt. Puss alla!

Kommentera

