Framsteg med Hjärtat. Övat med vagnen och nu känns han så trygg och fin och förstår väldigt väl vad som väntas av honom. Han är verkligen min hjärtehäst. Blir så himla glad då han känns nöjd, trygg och som idag, nästan lite mysig. Ska han gå och ”get soft on me” så här då han mognat och blivit 8 år? Så jävla fint om det vore så.  Han känns sjukt nöjd över skogshagevistelsen, är ”ute på vift” varje gång jag kommit dit, så jag får stå en stund och vänta på honom efter jag ropat (och hinner förstås tänka att nej, nu har han smitit igen). Så fint att han nyttjar hela hagen.

Trollfuxa och jag red ut en tur i skogen och det var också fantastiskt. Känner att min nacke behöver ridningen. Världens bästa sjukgymnastik för den. Tror det är så enkelt att det handlar om att sitta upprätt och titta framåt/åt sidorna utan stöd och med lite balansutmaning, tillräckligt lång tid (red kanske 50 min idag). Väcker musklerna som blir hämmade resten av dygnet…

Morgondagens plan:

– Plocka blåbär. Det är GALET mycket blåbär härovanför i skogen. Och STORA är dom. Äter ihjäl mej om kvällarna då jag är ute med hästar & hund, men nu är det dags att fylla frysen.
– Rida Trollfuxa inåt byn istället. Hade planerat det för ikväll men en granne eldade på sin gård och Trollfuxa verkade himla bekymrad över den där elden så vi red åt andra hållet istället.
– Provrida två sadlar på Hjärtat igen för att ”bestämma mej”.
– Göra black bean kladdkaka, kanske tom med lite jordnötstopping. Mums mums.
– Ska försöka laga lite mat att ha som matlådor också. Tomat och linssoppa och nån gratäng. Och kanske nån sorts rotsakssoppa, har en hel massa rotsaker kvar från förra dumpstringen som jag inte gjort nåt av. 🙂

Nu ska jag se lite OITNB. Inte många avsnitt kvar nu på första säsongen men jag kom på att jag ju har ”sparat” en hel säsong Girls för ett sånt här tillfälle (långledighet från kids 😉 ) så jag känner ingen separationsångest… 😀

Kommentera

