en morsas rättighet

Borde vara att nån gång emellanåt få några lediga dagar helt för sej själv, då en med viljes kan skita i att städa köket, stöka ner som en tonåring i sovrummet, ligga i en säng halva dagarna o se på serier och käka chips, inte laga ett enda mål mat åt sej själv å sen må rätt kasst över att vara så oskötsam. 😛

Igår efter en del hagfix-slit, så släppte jag Hjärtat i sin skogshage och han är så jävla lycklig. En kan bli tårögd för mindre. Är så himla glad åt att han inte är den mest flockberoende hästen utan faktiskt framförallt uppskattar ”att få upptäcka världen”, vilket gör att han är en happy camper bara han får en tillräckligt stor hage, även fast han är själv.

Jag övergav idén om Trästock idag och det känns både som ett bra/dåligt beslut just nu. Men vill fixa med höet åt Hjärtat (köra bort nuvarande bal och köra fram ny bal och ”lufta runt den” etc) samt rida. Dock känner jag mej lite smygpanikrädd över ensamheten senare ikväll. Och imorgon? Tänk att ensamhet kan kännas så skönt, och ändå slå en hårt i magen.

NU NI! Ska den här chipsröven ta sej ur sängen.

PS. Nån som är SJUKT NÖJD med att vi är ensamma och jag ligger halva dagarna i sängen, är Texas. Wow, vad sjukt bra han är på att ”göra ingenting” då det inte är så mycket som stör.

Ps2. Jag var på 50% rea på Emmaus idag och fick för ca 100 kr ett par shorts, en t-shirt, ett par byxor, en tjocktröja (stickad), 3 spel (Uno, barn-memory och ett tredje jag inte kommer ihåg nu), 1 par fodrade och 1 par ofodrade regnstövlar som är ”en storlek större än nu” åt Lo och säkert nåt mer jag glömt nu. Återvinning FTW, liksom!

Kommentera

