Vattentät plan

Ja men så trodde jag. Sov 5 h natten till idag. Det är minst 2 h för lite. Jobbade flitigt men lite slitet (hej hjärna, var är du då jag som mest behöver dej?) i 8 h som en heltidshelyllesjukgymnast. Tänkte att fan, vilket perfekt läge att komma isäng tidigt och vända dygnet lite brutalt. Inte för att det NÅNSIN brukar funka men jag behövde (behöver) verkligen få en god natts sömn.

Så min plan: när jag kom hem skulle jag inte stanna upp förrän kiddot var i säng. Då fick jag somna.

Kom hem, fixade pannkakor till middag, käkade, gick ut och plockade blåbär med kiddot, gav Lejonhjärta kvällshö, rengjorde vattenbalja, gick en sväng med Texas och Lo, fyllde vattendunkar och körde ut dem till Lejonhjärta medans Lo var med. In, stekte upp en Karljohansvamp jag hittat i Hjärtats hage, Lo käkade kvällsfika under sedvanligt dröjsmål bl a ville hon dansa vid ett tillfälle – jag passade på att rensa å frysa in blåbären samt städa i köket och vattna alla blommor, borstade tänder, satt med då hon kissade och bajsade på pottan, blöja på, la henne.

(låter inte som vi gjorde så mycket men detta var alltså typ 3 h utan paus från det att jag kom hem)

Och sen började det… Oroligt kiddo. Mage? Mage. Upp, potta-besök nr 2 resulterade i en bajs till. Isäng igen. Fortfarande orolig. Leker en stund i sängen innan hon börjar ropa igen. Pottabesök nr 2 resulterade i en bajs igen. Isäng. Försöker pusta ut. Lo orolig. Sen två halvtimmeslånga pottabesök. Då vägrade jag sitta kvar på toan med henne så jag tonårsrevolterade å kikade på ett Girlsavsnitt.

Till sist 23.45 verkar hon ha somnat, efter att ha haft ett utbrott över att jag ej vill att hon ska sova i min säng just inatt, för just inatt vill jag sova OSTÖRT, och jag har lagt henne under hemska kval över min lousyness som morsa. (just inatt ville hon sova nära? och jag pallade inte att låta henne?) Dessutom hade jag hunnit med ett samtal till Mattias där jag bl a på fullaste allvar sa att jag vill dö, och en massa annat, som jag sedan (nu) ångrade mej för, han är fan inte min pojkvän längre, jag har ingen rätt att kräva hans stöd närsomhelst. Äh, det hade jag ingen rätt till då vi var ihop heller, egentligen, ju.

Så mycket för den vattentäta planen. Nu VILL jag inte ens sova, nu vill jag bara skita i den här huvudvärks-förlamande-tröttheten och istället se lite Girls, som var min plan hela tiden att göra innan jag skulle sova.

Kommentera

