Dadlar!

Åh, jag har en ny förälskelse: Dadlar! De ekodadlar som finns på Coop i grönsaks-eko-disken är så jävla goda! Verkligen minst lika goda som godis. Dessutom har de ju så gulliga kärnor som en kan sätta i jord, fniss.

Idag skulle Lo på förskolan, men vaknade och ville inte upp för hon var ”trö”, ”sju” och hade ”ajaj mun”. Jag trodde hon spelade för att hon inte alls ville kliva upp, men när jag började klä henne så började hon hulka och vi fick snabba oss till toan där hon kaskadspydde.

Tror inte hon är magsjuk för hon verkar som vanligt nu, vet inte vad det kan ha varit, ätit nåt olämpligt igår?

Men jag vabbar och Lo får skjuta på förskolestarten en dag till, de vill inte ha dit henne då hon spytt på morgonen och det förstår jag ;).

Nu stter jag i köket å surfar med Pippi i knäet och dadelpåsen bredvid. Märklig ledighetskänsla typ.

Kommentera

