Post-urkultum-depressiona

Som de sa på scen inför sista spelningen, att vi skulle drabbas av. Och jo, lite så. Har varit på Urkult och även om jag kände mej som ett VRAK då jag kom hem igårkväll så var det verkligen fint att få vara på festivalen. Skön stämning, bra människor (inte så mycket fylla! wiiie!), massa massa dans, bad i cool fors, lek och ansiktsmålning med Lo, nyupptäckta band och artister och gamla favvosar som gav upplivad förälskelse, finhäng med finvänner och nya bekanta, alldeles för lite sömn, strålande (/gassande) sol. Dessutom besökte jag å mina medfestivalnjutare Karin och Kim i Skogsnäs igår. Ja och Lo då. Hon blev såld ;). Var på strålande humör och gillade verkligen byn. Väldigt fint avslut på helgen.

Det var en härlig paus från vardagen. Dessutom har min lilla rödbruna ponny hållit sej INNE i sin hage hela tiden och inte alls orsakat mej nån ångest. Wow.

Sov alldeles för lite  – drack (förstås) ingen alkohol men jag har nog knappt nånsin varit så sliten som jag var igårkväll då jag kom hem. Som en gråtig pöl somnade jag 2-3 h tidigare än jag brukar. 🙂

Nu på morgonen hade jag väldiga svårigheter att åka ifrån Texas, som följde efter mej med en svag svansviftning och verkade orolig över att jag skulle iväg på jobbet. Alltså, gamla gubbe, det blir svårare och svårare att göra dej besviken, ju äldre och rynkigare du blir. Men ikväll tänker jag pussa på honom allt vad jag kan. Visst längtar jag efter hästarna och katterna då jag är borta, men det är Texas som känns som det stora tomrummet.

Nu ska jag äta LUNCH på min lunch! 😉

Kommentera

