Vardagen

Så här kan ens liv se ut:

Onsdag jobbar jag först som sjukgymnast mellan 8-13, sedan går jag direkt på inskolning vid 13 och fram till 21.15. Mycket information, rätt uttröttande som inskolningar brukar vara. Upp igen 5.45 efter ca 5 h sömn, för att börja 6.45 på torsdagen på inskolning igen. Går inskolning till kl 13 då jag stämplar in som sjukgymnast istället. Jobbar fram till 16.30. Helt galna timmar med teamträff och tusen andra saker som görs och/eller borde göras, och så känslan då jag går hem att den där sista journalskrivningen blev rätt kass pga övertrött hjärna och utmattning, känslan att jag mycket väl kan ha missat att fixa nåt som är viktigt (inför helgen), och otillräcklighetskänsla över allt som jag medvetet behövde skjuta på till måndagen; och osäkerheten om det verkligen blir bra för de boende.

Kom hem som en gråtig, utmattad pöl, men hade planerat uteritt med Engla så iväg tog vi oss, jag var rädd att jag skulle somna på hästryggen men det gjorde jag inte. Tung, utmattad kväll därefter.

Lediga fredagen:
Upp kl 2. Ledset barn. Sömndrucken som jag var har jag nada minne av vad som var felet och hur vi löste det, men jag somnade iaf om rätt bra = glad åt det iaf.

Upp kl 3.30 igen. Kiss överallt i Los säng. Ledsen Lo. Jag plockar bort det blöta, känner mej helt utmattad vid tanken på att försöka bädda rent och sedan få henne att somna om i sin egen säng, så jag tar med henne in till mej och min säng. Jag tror vi somnar om rätt fort båda två. Minnet är inte det bästa nuförtiden ;).
Kl 7 ringer väckarklockan första gången. Lo reagerar inte. Efter såna här nätter sover hon alltid som djupast mellan 6-10 på förmiddagen. Väldigt gulligt men hon skulle ju åka till förskolan och jag avskyr att behöva väcka henne. Hoppas att snooze ska väcka henne, ligger å surfar på mobilen samtidigt. Snooze 7.10 väcker henne inte, hon reagerar inte även fast jag håller telefonen bredvid hennes öra. Ja, jag vet att det låter bisarrt men jag hatar verkligen att väcka henne då hon sover så djupt och jag VET att hon behöver sin sömn, det känns av någon anledning lättare att låta henne vakna av väckarklockan på mobilen… Snooze 7.20 väcker inte heller henne. Jag börjar dock känna av att jag bara sovit drygt 6 h totalt under natten och slumrar till lite, tills klockan är typ 7.24 då jag äntligen tar mod till mej å stryker henne på armen. Ingen reaktion. Till slut säger jag ”Lo?” och hon svarar reflexmässigt ”Mhm?” men verkar inte riktigt vakna. Jag försöker luta mej fram och le så hon ser mej, då gör hon som hon brukar, smyger fram ett leende, trött-leendet, å mitt hjärta smälter. Hur tusan kan en vara så svårväckt och TRÖTT och ändå vakna med ett leende på läpparna? Hon är verkligen en solstråle.
Så Lo iväg till förskolan och jag kommer hem och käkar frukost och morgonsurfar lite mer innan min far kom hit och vi staplade ved.
Åkte till stan för besök på folktandvården vid 11-tiden. Skrapade tandsten och bokade tid för avlägsning av två visdomständer. De andra två ska också bort men de måste tydligen käkkirurgen ta eftersom de sitter så dåligt till.
Hämtade Stina, åkte hem och staplade en hel del ved på eftermiddagen. Ganska slitigt men kul. Känns tryggt med ved i panncentralen!

Sen bakade vi pizza, GÖTT! Då Mattias och Stina åkte iväg till stan, så satt jag vid köksbordet och hade svårt att hålla ögonen öppna. Klockan var nu närmre 7. Jag och Lo kollade på Totoro en stund, mest för att jag skulle kunna somna till lite. Sen började läggningskarusellen. 😦

Först nu vid 21.20 kan jag pusta ut och konstatera att hon verkar ha somnat (???).

Borde ha hunnit kolla på några räkningar och ordnat lite olika grejer, hade ju tänkt ringa ett par samtal idag men det glömdes helt av, känner mej stressad och har ångest och är orolig att jag ska få en tuff natt igen och att det sen bara ska fortsätta imorgon i samma stil, och har inte sett till mina hästar sen imorse då Hjärtat fick sitt morgonhö. Och så har jag i flera dagar tänkt att jag ska se en film på svtplay, men nu känns det omöjligt – jag kommer somna efter ett par minuter.

MEN – helgen som väntar känns ändå pepp, imorrn ska jag och Lo åka med Freja och Tyra och kika på lydnadstävling i Holmsund, och på söndag ska jag och Lo gå på Nolia har vi tänkt. Imorrn har jag också planerat att få rida ut en tur med Engla, på Trollfuxa och Lejonhjärta. Grymt skoj! Vi red igår och det är så fantastiskt att se hur fin Hjärtat är.

Kommentera

