Vila?

Var på lydnadsträning idag. Lo var med och även vän F med hennes vovve T. Det var fint, en blir inspirerad. Men jag har numer svårt att finna pepp för träning med den gamle hunden. Han blev så sliten av min parkour-pepp, eller sliten och sliten, men det ”tog på” hans fysik på fel sätt, och då blev jag lite osäker. Han är ju också den som är rätt nöjd med ett stillsamt liv utan träning.

Men funderar ändå på att försöka träna lite med kompisar mest för min egen skull, att få ”öva” in själva tränings-skillsen. Men först ska jag slutföra den där klickerträningskursen jag påbörjade på internet, via Canis… Mycket inspiration där, men jag orkade bara med fram till lektion 5 och sedan har peppen stått stilla.

Just nu är det dock överkurs. Har en svacka och mår rätt dåligt över osäker framtid och svårt att känna att jag räcker till. Måste skära ner lite på ambitionerna liksom.

Idag är jag ledsen över att jag ej orkat rida ut med Engla, men det kommer ju en dag imorrn med. Har inte gjort många vettiga knop idag annat än lacka ur på Mattias så att han fått nåt gjort 😉 -sånt som han borde ha gjort för en vecka sen typ, heja honom.

Kommentera

