Många premiärer

Idag har Lo nästan ramla,t av en häst för första gången (okej, hon tippade framåt då Lejonhjärta stannade och satte ner huvudet för att äta gräs samtidigt som Lo ville att vi skulle gå åt ett annat håll, och jag fångade henne precis då hon tippade), nästan blivit trampad på foten av en häst för första gången (han trampade på skon i ett ”rörigt ögonblick” och Lo blev rädd) samt så har hon sprungit med Lejonhjärta.

Det sistnämnda var typ det gulligaste jag varit med om, Lo höll i änden på grimskaftet då vi var på väg hem efter att hon ridit en bit inåt byn, och började tokspringa, varpå Hjärtat – häst och följsam som han är, började trava han med. Så höll de på hela vägen hem. Hjärtat blev dock uppenbart less på att Lo aldrig verkade kunna bestämma sej om de skulle springa eller inte. Obs; jag höll i mitten på grimskaftet hela tiden ;).

Så väldigt fint att vara ute med Lo och Hjärtat ihop. Och gulliga ungen ikväll, då jag sa att jag älskade hästar, då hon precis kommenterat mitt surfande (av hästbilder) med ”måmma esta” (många hästar), så sa hon ”Mimi elka esta!”. Första gången hon säger att hon älskar nåt. Heja unge! 😉
Rida är iaf tokigt roligt och nu börjar hon känna sej trygg runt Hjärtat igen. Han puttade omkull henne för ett tag sedan och efter det har hon varit lite skraj då han kommer nära henne med sitt huvud.
Hjärtat är dock lite blandat nyfiken och blandat ”less”, han har svårt med ”ryckigheten” hos barn (och Texas). Han är egentligen inte helt superlämpad som småbarns-ponny ännu, men det kanske kommer då han vänjer sej (och blir betingad på att bra grejer händer då LO är med 😉 – typ godisutdelning för att en kan göra enkla grejer som att stå stilla och smygskritta). Jag har en smygönskan om att då Trollfuxa går vidare, hitta en liten (LITEN!) ponny som sällskap till honom, som är tokigt snäll för små barn att hantera och rida. Men finns det såna ponnyer?

Kommentera

