Drömdjuren

Alltså, det finns några djur som fascinerar mej mer än andra och som jag länge drömt och drömmer om att få dela mitt liv med, på olika sätt.

Förr tänkte jag nog alltid att det där drömlivet kommer då jag är vuxen och har jobb, men nu då livet är sånt så förstår jag hur hemskt orealistiskt det är att tro att det ska funka nån gång under mitt arbetande liv, så nu lägger jag all min förhoppning till pensionen.

Ja, så kan det kännas. En smula sorg och en smula längt, alltså.

Nå. Djuren:

– Hästar (duh!)
– Getter
– Hönor
– Bin

Å så hundar och katter förstås.

Inte mer, inte mindre.

2 reaktioner på ”Drömdjuren

  1. Nä, varför då? Det går utmärkt att ha en skock höns samtidigt som ett par hästar, hundar o katter. Bin har jag inte provat och getter känns som de kräver lite extra stängsel. Men jag har en vän som har fem barn, fjällkor, massor av Jämtgetter, höns, fyra hästar, köttkor, hund, katter, BIN och två jobb. Tror det blir en priofråga. Mycket hemmatid krävs och eventuellt en lantbruksintresserad sambo.
    Jag nöjer mig med häst o höns…

    1. Jo, men jag menar att jag inte skulle ha ork och tid! Jag mår verkligen kasst som det är med tidspress, ångest och otillräcklighet då det gäller de djur jag redan har. Också är det ju ekonomin också, en blir ju inte svinrik på sjukgymnast/vårdbiträde/personlig assistent-jobb direkt. Också tror jag inte på att leva med nån annan människa. Jag vill vara ensam…

Kommentera

