Storhandling

Vad en kan göra på en fredagskväll då en är barnledig: storhandla! Har handlat mat för säkert minst 1 månad framåt. Sojamjölk kan oftast (beror på märke) förvaras i skafferiet vilket gör att en kan köpa typ 15 liter, och det är främst mjölken som ”tvingar” mej till affären annars.

Att försöka få så många handlingsfria dagar i rad som möjligt är verkligen smart. Smart för miljön och smart för ekonomin. Och för att sänka marknadsekonomin en gång för alla ;).

Även om jag nu la ut en helsickes massa pengar idag räknar jag med att få igen det genom att övht inte behöva gå in i mataffär på ca 3 veckor. Det kortar ner det ekonomiska spillet nåt enormt. Speciellt då jag i slutet av perioden kan skjuta på handlandet ”en dag till och en dag till” osv eftersom jag fortfarande kan hitta på en hel massa kul grejer av det som finns i skåparna.

Prova!

Idag lyxade jag på och köpte lyxvaror såsom stora påsar med eko-nötter, bland annat pekannötter. Nya Jeezly-osten som sägs ska vara läskigt lik ko-ost. Skojsigt hampa & linfrö-pålägg. Också det som jag kvällsfikat: Sprouted Wheat Bread gjort på enbart dadlar och groddade hela vetekorn, och så hasselnötsmjölk. WOW! Så gott. Både brödet och mjölken. Som godis. Älskar de här ”nya” växtmjölkerna! Mandelmjölken och hasselnötsmjölken är verkligen som rent godis i flytande form. Mumsfilibabba.

Kommentera

