Cayennepeppar och örtsalt är allt en behöver…

…ifall en tar två råvaror som skulle kunna uppfattas som lite tråknyttiga i smaken, men piffar upp dem å fräser i lite bra olja, tillsätter vatten o buljongtärningar, en ansenlig mängd svartpeppar och örtsalt samt slutpiffen cayennepeppar och låter allt koka ihop rätt länge, så kan en ha en riktigt smarrig soppa. Varm och mjuk och god. Så gjorde jag med vitkål och gröna linser idag. Lo skulle inte gilla den, den är för stark av pepparn, men hon är ju borta idag så det gör ju inget.

Hon har plockat svamp med mina föräldrar (ok, lät som att hon mest plockade blåbär 😉 ) och jag har gått (dansat) med i Prideparad och varit med på två peppiga föreläsningar som jag tar med mej inombords. Nu är jag hemma och laddar om inför pridefest ikväll. Yay!

 

Ps. Ensam hemma med djuren och loving it. Tyst, stilla, lugnt.
/Eremitkräftan

Kommentera

