Kemisk krigsföring

Alltså, min hund kör med kemisk krigsföring. Han har varit så lugn i magen ett långt tag, på det här nya fodret, men nu för några dagar sedan avsteg jag från min vanliga rutin – att då en påse med hundfoder håller på att ta slut så köper jag en ny och under ca 2 veckor går över till den nya sakta men säkert, lite i taget.  Jag tror det är nån sorts vana från hästeriet då jag inte hört om någon annan hundägare som gör så. De flesta hundägare har ju heller inte en 11-årig whippet som är känd för att ha räsermage och dessutom blivit värre med åren. Nå, häromdagen hade jag planerat så ruskigt dåligt att det helt enkelt tog SLUT i gamla påsen samma dag som jag köpte den nya. Och det blir jag förstås straffad för nu.

 

Ps. Eventuellt kommer Texas kunna börja följa med mej på jobbet och det är så jävla bäst! En annan grej som blivit tydligare med åldern är att han tycker det är jobbigare och jobbigare att bli lämnad hemma då jag åker bort på jobb.

Kommentera

