Ensamstående

Nu har ju Mattias flyttat. Jag å Lo är ensamma med varandra. Det är grymt på vissa sätt, bl a är jag tvungen att dela vissa grejer med henne och det blir väldigt fint, som att jag känner att vi blir väldigt tajta och att Lo får ta del av saker i mitt liv som jag verkligen vill dela med andra men liksom aldrig riktgt fått. Bland annat följer hon med då jag tar hand om hästarna, kvällsfodrar, eldar, morgonfodrar, sitter och väntar på att Texas ska ha ätit upp sin frukost i höstskogen (sprider ut fodret så han får leta) etc. Hon är ju också en fantastisk person på så många sätt.

Men det känns också ibland lite orättvist. Som att det känns som att ensamlivet med ett barn lämnar en del att önska ur barnets synvinkel. Jag är asförkyld. Lo var lite låg imorse också men har sedan blivit väldigt pigg. Men jag är halvt sängliggande, har mått rätt kasst och jag märker att hon blir lite rastlös och inte vet vad hon ska ta sig för. Till slut så hittar hon på någon egen lek. Det är bra, tror jag, att barn lär sig att underhålla sig själva, men jag tycker också det är orättvist då hon är inne i en period då hon vill leka med andra, interagera, att hon är fast med mej i helgen, och jag inte orkar ta mej för något så hon får träffa andra, tex. Vi är ju också väldigt ensamma härute i Fällis, upplever jag. 

 

Nå, dagen har vart fin ändå. Pippi älskar att Minna flyttat ut och tar för sej som tidigare, så vi har gosat en massa. Texas älskar att jag är sängliggande. Han gillar sängmyset som fasiken ju. Och så har Ane Brun släppt ny skiva. Och om jag preppar mej med lite Alvedon kanske jag orkar göra nån god lunch???

Kommentera

