Lo är riktigt hängig idag :(. Feber, har ont i kroppen och är allmänt låg och energilös. Gah, vad jobbigt det är när kiddot mår kasst. Jag mår ju inte heller så bra men blir lika fascinerad varje gång hur kroppen så lätt kan ”luras”; först nu då Lo somnat så känner jag hur febrig (?) och skakig jag själv är. Tidigare idag kände jag mej riktigt pigg, faktiskt. Då Lo var som en pöl, kollade på barnprogram men inte orkade det, då vi läste i bok men hon till slut inte ens orkade det, och jag fick bära henne överallt för det gjorde så ont i kroppen. Lilla vännen.

Det känns konstigt också eftersom jag utgått från att det var Lo som smittat mej, men nu verkar det ju som att hon blir sjuk ”efter mej” och därmed undrar jag om hon liksom haft två olika virus nu på kort tid, eller?

Alvedon hjälpte föga, jag har nån sorts mirakelbild av såna piller och tänker att de självklart tar ner febern, men kanske att jag gav en för låg dos, eller nåt? Hon fick iaf en redig dos (vis av tidigare samtal med sjukvårdsrådgivningen) nu innan hon gick isäng för dagsvilan. Det känns läskigt att lägga isäng henne då hon är så varm och allmänpåverkad; katastroftankarna går igång och jag är rädd att hon ska förlora medvetandet i sömnen, eller nåt, men min logiska sida förstår att det inte kommer hända (eh, väl?), SÅ illa är hon inte. Hon har trots allt ätit liiiite och druckit liite, är inte helt apatisk hela tiden utan relativt med och kan tom spralla till det lite för att sedan bryta ihop. Och hon brukar ju sova sig igenom dylika sjukdomssymtom, det har hon ju alltid gjort. Sover sina 4-5 h och vaknar sedan betydligt piggare.

Vore ju inte konstigt om hon fortsätter följa det mönstret, liksom!

Jag drömmer om en trevlig 80%-tillsvidaretjänst som sjukgymnast där vovve kan följa med, en liten gullig, lättskött gård i utkanten av en by och plats för ett par getter och nån häst. Jag tycker om att jag vågar drömma lite igen. Så måste mitt liv få vara. Ett tag handlade livet mest om att överleva, stressa och ha ångest över allmänna osäkra levnadsalternativ, men nu känns det bättre. Tumme upp på det! En liten oros-gnag i magen över osäkerheten i nuvarande tjänst (skrivit på till 30/11 men förmodad förlängning) finns dock….

Den här febrigheten (alla termometrar är använda antingen i barnrumpa eller hästrumpa så jag har ingen lust att kolla ;)) känns tung nu. Ska jag också sova lite, kanske?

Kommentera

