Lördag!

Idag har:

– Jag, Lo och Texas varit på stranden på Nydala tillsammans med två vänner och fem hundar till. Texas älskade den sortens träff, underlaget och det öppna landskapet. Dessutom gjorde vi lite enkla parkourgrejer. Fanns en skojsig stor båt, leksak för kids i Los ålder, som jag kunde gunga. Riktigt bra balansträning för gamlingen. Även för Lo ;).
– Jag och Lo varit på Hamnmagasinet och käkat salladslunch, klippt, klistrat och ritat samt sett Bockarna Bruse-teater.

Och sen har vi inte gjort så mycket mer ;). Mycket MYS har vi dock hunnit med. Mestadels pga min avsaknad av energi. Lo sjunger sig igenom några olika barnvisor, eller okej, hon försöker, gång på gång på gång. Gulligt är det, i vilket fall som helst. Att sjunga har hon börjat med bara senaste tiden.

Jag har egentligen mest ägnat kvällen åt matplanering. Det är så värt att göra en redig sådan, ur så många aspekter. Har gjort en handlingslista, för min ”månadshandling” (handlar verkligen extremt sällan), men bävar litegrann för att faktiskt genomföra handlingen, då jag måste ha Lo med. Visst, hon är stor nu och det är inte som då hon var 4 månader och jag ibland behövde sätta mej ner i en affär och amma i 45 minuter, men det tar fortfarande sjukt mycket längre tid att storhandla MED henne än utan.

Imorgon väntar en söndag där jag har en fyllig Att Göra-lista. Jag önskar att jag klarar av att bocka av alltihop, utan att känna att det måste tumma på till exempel återhämtning. Nu lockar sängen nåt enormt! Gonatt!

Kommentera

