Totoro

Lo har kollat på en barnfilm som heter Min granne Totoro cirka tre miljoner gånger. Okej, kanske inte så många gånger men det är den överlägsna favoriten, även fast den just nu konkurrerar med Pettson och Findus samt Dora utforskaren.

Hursomhelst, jag har ”kollat” med henne nästan alla gångerna. Men jag har fortfarande ALDRIG lyckats se den biten i mitten av filmen. Jag sover alltid då. Så är det. Jag tittar på film med min dotter men somnar efter ca 5-10 minuter och vaknar sedan lagom till slutet. Det är tur att hon är en snäll unge, som inte flyger runt o gör en massa ofog ifall jag somnar lite…

Så gjorde jag ikväll, alltså sov typ 10-15 min till Totoro, och just nu känns det härligt. Klockan är 21.47 och jag känner mej inte helt o hållet som en zombie. Okej, litegrann, men jag har iaf varit tillräckligt pigg för att ha gjort gott kvällsfika. En smoothie med banan, en fryspåse med mango & papaya, jordnötssmör, mandelmjölk, apelsinjuice, linfröolja o hampaproteinpulver, samt några hårdbrödmackor med Jeezly-ost och så finriven morot till (BISARRT god morot!).

Nu ska jag se Bonde söker fru och förhoppningsvis inte halvsova mej igenom hela programmet (som jag gjort alla tidigare program hittills, detta är avsnitt nr 6 denna säsongen). Bonde söker fru är mitt guilty pleasure. Jag ogillar massor med programmet men det kan ju vara så befriande romantiskt. Typ så en gråter för att folk är så gulligt nykära och så en helt plötsligt tror på livslång kärlek jadijadijada…

Kommentera

