en fredagkväll

Med migränbaksmällan = mycket ont i huvet och nacken. Och typ resterande kroppen.

Varit hos vänner och pratat häst ikväll, det var så fint. Kände ingen huvudvärk alls, ja möjligtvis litegrann under den stund då Lo kändes lite för krävande för mej. Så fint med inspirerande häng, roligt häng, och att det hindrar smärtupplevelse. Men sen åkte jag hem i hällregn och mörker och rätt mycket trafik (varför???) vilket inte var så gott för migränhjärnan (är ljuskänslig som tusan, några helljus med blänk i ansiktet kan räcka för att trigga ett till migränanfall då det är så här, men det blev inget mer migränanfall ikväll, som tur är).

Nu sitter jag ensam i soffan, kroppen är som en enda smärtsam svulst, och känner mej lite bitter, inbillar mej att alla andra ligger ihopslingrade med nån de älskar och liksom puttinutt-fördriver-tiden med nån serie eller film, och har det allmänt gott men kanske tar det för givet och inte uppskattar det så mycket som de borde.

Men så är det förstås inte. Kanske en del, men inte alla ;).
Och jag trivs mycket bra med å bo ensam. Jag är så sjukt beroende av min stillhet och tystnad. Lugna kvällar med enbart Pippi och Texas i soffan. Jag tror ibland att det omöjligt går att komma så nära andra människor, som de här djuren. Det är kanske inte ens meningen med mänskliga relationer?

Nu måste jag verkligen orka gå ut och elda och nattfodra Lejonhjärta. Nu har jag HELG och hoppas att jag vaknar helt utan migränbaksmälla imorrn!

Kommentera

