veganismens baksida

Ja, den uppenbara baksidan är: OST!

Nu finns det ju en uppsjö veganska ostar att köpa, och många är verkligen sjukt bra. Idag finns bla Jeezly Original som är som en vanlig ko-hushållsost. En person skulle seriöst inte märka skillnaden.

MEN jag saknar blåmögelost. Och brie. Och Camembert.

Men ikväll så var det en person som la in bild i en vegangrupp på just dessa mögelostar. Veganska. Och så berättade han vart han hittat recepten. Och vips så hade jag köpt boken ;). Och passade på att handla lite andra böcker då jag ändå var igång, inte för att jag egentligen har råd, men för att jag inte unnat mej en enda bok på minst ett år. Ja, se där, typiskt konsumtionssamhälles-tänk, men ja, låt vara så, för ikväll ;). Jag älskar böcker…

En annan grej jag saknar grymt mycket är ostkrokar. Har förstått att det bästa subtitutet är dessa majskrokar.

Kommentera

