Är det nu en går å lägger sej?

Jobbade som fan för att hinna med ”en 8-timmarsdag på 4,5h” på förmiddagen. Skakig, stressad och med lunchen – en froosh och en dammsugare, så var jag på ögonmottagningen då Mattias kom dit med Lo. Inga problem alls med synen, enligt sköterskans o läkarens bedömningar. Tvärtom gick allt som smort. Dessutom tyckte Lo att det var jättespännande och roligt (?) med alla tester. Hihi, oväntat och kul. Så den där skelningen som pedagogerna och Mattias ser, verkar ju vara en synvilla typ?

Sen åt vi käk på stan innan vi åkte hem. Lo somnade i bilen på vägen hem. Och nu är klockan snart 18 och hon sover än. Jag hör på taket (snedtak här vetni) att det hällregnar, det är helt kolsvart utanför fönstren och ärligt talat så känns det som om jag lika gärna kan gå och lägga mej för natten? Då jag la ner halvsovande Lo i sin säng efter att ha burit in henne, så sa hon ”Godnattpuss!” då jag höll på glömma det. Jag tänkte, ojoj, hon tänker att hon lägger sej för natten…  Nu bollar jag med tanken att bara låta henne fortsätta sova, kanske smyga på henne en nattblöja, och sen ”göra natt” för mej själv med. Det vore ett nytt sätt att täcka kiddots sömnbehov på. Det vore ju också intressant att se ungefär när hon vaknar imorgonbitti? Om jag känner henne väl, och det gör jag faktiskt, så skulle jag gissa att hon skulle sova till ca 6.00 -dvs ca 14 h. Och då vakna på sprudlande gott humör. Det kanske är värt det? 

 

Kommentera

