Ångest

Min ångestnivå har vart skithög senaste veckan (veckorna?) och jag vet som vanligt inte riktigt varför. Men jag märker ju att jag ”knappt får luft” och att magen är allmänt kajko. Har känt mej magsjuk i flera dagar och tänker alltid att ”Det måste varit nåt jag ätit”…igen och igen och igen. Men så här är det: min mage kajkar ihop varje gång jag äter något, oavsett vad jag äter för något, då jag har tillräckligt mycket ångest. Så, då var det sagt då. Med ”jag får knappt luft”-känslan kommer också en jävla värk i nacken och axlarna och därmed även huvudet. Men vad kan jag göra åt det? Sjukskriva mej? Från mitt vikariat som går ut den 30:e denna månaden, vilket antagligen är en av de största ångestskapande faktorerna i mitt liv? Nä, alltså, skulle inte tro det va… Hej väggen, tänk att jag lyckats väja för dej så himla många gånger nu, men hur länge ”funkar” det? Kanske tills jag faktiskt inte längre får någon förlängning på vikariatet…?

Kommentera

