Ex-föräldrar

Idag fick jag en soffa av mitt ex föräldrar och med det vill jag säga att de är så himla fantastiska människor. Lo älskar dem och jag blir så glad att de är kvar i mitt liv.

Ja, det hade jag förstås varit även om jag inte hade fått en soffa, men nu blev det så påtagligt, fysiskt påtagligt eftersom jag har en hel soffa i mitt vardagsrum som förhoppningsvis ska ge lite mindre ”trängselkonflikter” (ffa hundrelaterade) ;).

Jag och Lo hann inviga den med lite Memory-spel och imorrn ska vi möblera om tillsammans. Lo hade bråttom och ville ”hjälpa till”, började stånka runt på en av fåtöljerna när jag hade nämnt en möjlig idé på hur vi ska placera möblerna. Eftersom jag helt saknade energi till ett sådant projekt behövde jag bromsa henne och be henne sätta sig ner och äta upp sitt kvällsfika istället…

Jag tror att jag kan vara begåvad med norra europas mest hjälpsamma barn. Hon må vara mammig så det driver mej till vansinne men hjälpsamheten tummar hon då aldrig på. Om det så gäller att packa väskor, bära grejer till förbannelse, plocka undan skräp på golven, plocka ur diskmaskinen eller plocka i den, skölja av tallrikar och glas, sopa golv, dammsuga golv, torka golv och vad mer hon nu gör i sin iver att hjälpa till. Må hon aldrig förlora den (och gud ska veta att jag vårdar denna pepp med all min inlärningspsykologiska och beteendeanalytiska förmåga jag besitter!).

Kommentera

