trotsade tandläkaren…

Vi var hos tandläkare igår och jag har haft lite huvudbry över förmaningarna. Tycker det är svårt att få till saker på ett bra sätt för hela kroppen, på kiddot.

Men ikväll trotsade vi tandläkaren. Jag har tappat matpepp och hade ingen plan för vad jag skulle laga, frågade Lo som efterfrågade gröt. Det blev hirsmannagrynsgröt kokad med tre olika växtdrycker (slattarna av havremjölk, sojamjölk och osötad sojamjölk). SÖTADE mjölker alltså, som tandläkaren inte gillade….
Och så toppade vi det med lite russin i också.

Också åt vi med ännu mer sötad sojamjölk och lite hjortronsylt på. Smarrigt tyckte Lo. Dessutom åt hon upp en hårdbrödmacka med min senaste hummus-kreation på. Det är säkert nåt dåligt med hummus också, för tänderna ;).

Gröt till middag känns lite icke-ok, men om jag räknade på det tror jag faktiskt att vi fick i oss en hel del av det vi förväntas få i oss på ett mål. Hirsmannagryn är fina grejer! Synd nog kommer jag inte ihåg var jag köpte min förpackning och nu är den snart slut.

Nu har jag väckt upp matpeppen igen och ägnat senaste två timmarna till att peppa mat, hitta recept, sortera i mitt ”matpepps-dokument”. Känner mej ju helt sinnessjuk ibland. Men ikväll har jag faktiskt vart mindre sinnessjuk än ofta, tror jag. Mått bra och känt mej lugn och balanserad och nöjd och glad.

Nu ska jag bara gå ut och ge Hjärtat kvällsmat, fylla på i brasan och sen blir det lite Bonde söker fru innan sängen kallar.

Ps. Jag har världens bästa jobb. Synd bara att jag ska sluta om typ en vecka :(.
Ps2. Jag har världens bästa unge. Hon må ha humör så det räcker och blir över, men bakom humöret så döljer sej en väldigt resonabel liten människa som verkar kunna förstå läget, då hon väl är klar med sina utbrott (idag gällde det napp-användande och mjölkdrickande innan maten serveras).

Kommentera

