skulden

Förra inlägget skulle egentligen handla om hur illa jag tycker om julen. Den kostar pengar och skapar stress och ångest. Jag vill inte julpynta och har ffa ingen ORK till det, men känner sån skuld inför Lo som säkert skulle älska att få pynta, eller pyssla, och jag ORKAR inte göra det för hennes skull. Det är det där jävla lucia-firandet också, plus hennes födelsedag, som också skapar ångest och stress. Självklart kommer vi baka lite pepparkakor och lite annat (som jag faktiskt redan tänkt ut) tillsammans, men annars, BLÄ!

Idag lämnade jag henne till M då jag åkte o handlade. Nu är hon kvar där o jag har legat i min soffa och sovit i ett mörkt, tyst hus. Jag får så dåligt samvete. Det är så tufft att känna sig som en kass mamma. Som att det är det kassaste en kan vara kass på. Som att tanken i bakhuvudet lurar: ”Förstör jag hennes liv för alltid nu också, eller?”.

 

 

 

Jag vill inte att det ska vara så här, men har inte mycket hopp om förändring. Kanske måste inse att jag måste ha hjälp på kemisk väg?

Kommentera

