Sent ska syndaren vakna…

Alltså, jag försöker vara så himla petig med käket. Att ta vara på allt, på resterna, att använda det som finns i skåparna. Ibland lyckas det bättre än annars men ambitionen finns där.

Och det är först idag som jag äntligen insett att barnet sedan en tid tillbaka faktiskt inte äter så mycket. Hon äter mer i regel än undantag bara några tuggor. Det kan ju vara frustrerande, men hon har ju haft en period tidigare i höst då hon ätit mycket – hon växer väl helt enkelt inte så mycket nu och BEHÖVER väl inte lika mycket då! (de har tom sagt på förskolan ett par gånger att hon ätit dåligt, vilket ALDRIG – ja ni läste rätt, ALDRIG – har hänt tidigare!).

Alltså måste jag börja lägga upp mycket mindre portioner åt henne!

 

Haha, så jävla briljant och så skumt att jag inte tänkt så innan. Iaf inte regelrätt såhär: mindre tallrikar, mindre portioner!!! Om hon nu verkar äta ca 3 tuggor varje mål, så ska jag ju inte lägga upp mer än just 3 tuggor.

Kommentera

