Target med Hjärtat

En ska vara nöjd med det lilla:

Igårkväll tränade jag lite med Hjärtat. Nostarget med en kon. Blev osäker på om vi gjort nån nostarget förut. Det verkade inte så. Han är fin, men påminner om Texas på nåt vis. Det är väl min fabless för att träna ”passivitet” som gör det… Texas & Lejonhjärta tror att det är det mest effektiva att erbjuda – att vara helt stilla. Vilket ju känns bra på sitt sätt; med Hjärtat igår fanns gott om tid för mej att fundera på vad som hände och att vara helt MED och lyckas med vältajmade klick. Men det blir lite tråkigt och svårt också ;).

Hursomhelst så erbjöd han till slut nos till kon flera gånger, även då jag bytte hand för konen och placerade den på sidan av honom så han behövde ”böja halsen för att komma åt”, så då gav jag mej.

 

Vi ska jobba vidare med dessa enkla övningar. Tänker att vi jobbar lite nostarget ett tag för att lättare kunna jobba med hovtarget. Upptäckte ju ett prekärt problem då jag provade med hovtarget – att jag inte kunde ”få honom av från plattan” (vilket till viss del är ett måste för att han ska förstå att han ska GÅ TILL den). Tanken är att nostarget kanske ska hjälpa oss med det. 🙂

Kommentera

