STORT BARN!

Några utvecklingsmilstolpar:

– Lo sover i sin 120 cm-säng och det verkar (peppar, peppar) fortsätta gå lika smidigt som innan. Jag tycker att hon verkar sova bättre tom.

– Lo sover förutom i ”egen säng” numer utan blöja på nätterna. En natt häromdagen så hade hon kissat på sej i sömnen, men annars verkar hon torr. I skrivande stund så drack hon dock massor just innan hon gick å la sej, så inatt finns nog viss risk igen.

– När vi pratade om julafton så sa Lo att hon skulle ge napparna till jultomten. Jag har inte sagt något om detta utan mer tänkt att det nog blir lagom framåt januari-februari eller så att vänja av med dem, men en kompis på förskolan ska ge sina nappar till jultomten och det var nog därför Lo kom med det förslaget.
Alltså läge att prata mer om napparna, innan jul :). Jag tror att hon skulle klara sej bra utan dem MEN det sitter väldigt mycket trygghet/tröst i napparna, har jag ju upptäckt senaste veckorna då jag varit noggrann med att hon bara ska ha dem då hon ska sova (pga tandläkarens förmaning). Första dagarna var hon grymt ledsen och jag märkte flera situationer där hon nog av slentrian har napp ”som tröst”… Men nu verkar hon ha ”kommit över det”!

– Nu går hon ”som en vuxen person” uppför trappen! Värsta roliga upptäckten häromdagen då jag såg att hon går ”ett steg per fot” (och inte som innan – två fötter per steg). Antar att hon helt enkelt är så lång nu att det går bra.

Posted in Lo

Kommentera

