Hjärtehästen

Jag hann jobba typ 5-10 min med Hjärtat innan Lo blev kissnödig och behövde gå in. Det var fint. Jag älskar den lilla ponnyn. Vi jobbade lite med skolor i skritt och tog även lite trav. Han känns ”som ett tåg” i traven vilket är otroligt kul; äntligen ser jag att vårt arbete med att befästa ”framåtrörelse” (ett långt tag behövde jag smacka hela tiden typ, för att han inte skulle bryta av) verkligen funkat. Det är bra med viloperioder ibland för att få perspektiv!

Texas har även jobbat lite på cirklandet, och det var kul, tyckte både han och jag. Men SVÅRT, eftersom han hemskt gärna gör snygga ingångar på vänstersidan av typ alla handrörelser i närheten av den sidan. Hihi, en får skämmas. Vi tog hjälp av en grind.
Att använda kamp och jakt och lek som belöning var typ sjukt poppis och bra för att få ”upp” honom lite i intensitet. Jaja, jag vet, det är väl självklart men vi har inte jobbat med kamp så mycket då vi jobbar med nåt helt nytt beteende, och jag är ju nybörjare… 🙂

Fint att ha tränat lite med mina pärlor!

Kommentera

